Фахівці звертають увагу, що СММ-фахівці – досвідчені стратеги. Вони діють за оригінальним планом СММ-просування: поширюють унікальний контент, відповідають за актуальність публікацій, налаштовують рекламу.
Досвідчені майстри створюють ефективну тактику популяризації, що враховує маркетингову і діджитал стратегію конкретного бренду.
В принципі робота СММ-фахівців зводиться до:
- поширення актуального і оригінального контенту;
- підбору ефективних комунікацій;
- відповідальності за зростання і конвертацію трафіку.
Професійний СММ-фахівець активно працює над тим, щоб збільшити продажі. Але він не може гарантувати замовнику стабільно зростаючі обсяги реалізації продукції або послуг, тому що це залежить не тільки від його старанності і майстерності, а й від цілого ряду інших факторів. Виходячи з цього, напрошується питання: «Як оцінити роботу СММ-фахівця?»
Основні критерії професійного СММ-просування
Провідним критерієм грамотного СММ-просування є метрики. Сучасні фахівці виділяють десять основних метрик, які використовуються в СММ:
-
Передплатники.
Найпоширенішою метрикою вважають кількість нових передплатників за певний проміжок часу. Значення KPI не завжди показові, тому що легко зламуються і накручуються лайками. Так роблять СММ-спеціалісти, що не витримали спокусу ботофермами. Грамотні СММ-фахівці для того, щоб співтовариство росло, зобов’язані публікувати цікаві матеріали в групі з налагодженим спілкуванням.
-
Розширення охоплення.
Друга показова метрика ─ це динаміка охоплення. «Охопленням» називають ту кількість людей, що побачила інформацію конкретного співтовариства, аккаунта або сторінки. Фахівці звертають увагу, що це важливий і наочний показник якісної роботи СММ-фахівця, оскільки кількість тих, що дійшли до воронки, безпосередньо залежить від «охоплення». Але будьте уважні, можливі маніпуляції з показниками! «Охоплення» може штучно вирости в десятки разів, в тому випадку, якщо за добу зроблено кілька десятків постів (часто навіть не оригінальних).
-
Відвідуваність інтернет-ресурсу.
Грамотний маркетинг в соціальних мережах спрямований на залучення лояльної аудиторії, схильної робити придбання товарів або послуг. Тому за допомогою спеціальних аналітичних сервісів Гугла і Яндекса оцінюють поведінку відвідувачів сайту, наприклад, визначають, як довго він пробув на сайті, чим цікавився, що ігнорував.
-
Досягнення цілей.
Обов’язково аналізують, якіих із поставлених цілей досягнуто, наприклад:
- налагоджено тісний контакт, відвідувач сайту залишив свою електронну адресу та телефон;
- відвідувач сайту передзвонив особисто або відправив повідомлення;
- спостерігається регулярне консультування з тематичних питань;
- здійснено замовлення пробника.
-
CPC, CPS.
Важливими метриками знавці називають CPC – вартість відвідування сайту, а також CPS – ціну реалізації через соцмережі. Їх прораховують самостійно, якщо маркетолог веде облік зібраних і реалізованих заявок із соцмереж. Ці показники наочні, якщо соціальні мережі ─ єдиний маркетинговий канал для торгової компанії, що розповсюджує послуги і товари тільки через спеціальні громадські групи.
-
Динаміка активного ядра спільноти.
Значущою метрикою фахівці називають активно зростаюче «ядро», що складається з фанатів брендових послуг і товарів. Саме вони завжди лайкають, коментують, роблять репости. Постійні відвідувачі формують «ядро», саме його габарити визначають релевантність контенту. Для оцінки розмірів «ядра» застосовують спеціалізовані інструменти формату SocialStats або парсер.
-
Залучення.
Залучення ─ важливий і вельми інформативний показник грамотного СММ-просування, особливо в освітніх спільнотах, які роблять ставку на інформативний контент. Його використовують в Інфобізнес, в особистих блогах, розважальних спільнотах і професійних групах.
-
Збільшення впізнаваності бренду.
Динаміка впізнаваності ─ важлива метрика-прототип піару, яка вимірюється спеціальними сервісами формату Бренд Аналітікс. Аналітику цієї метрики ведуть для компаній, які прагнуть бути в тренді.
-
Збільшення контенту, який формується користувачами.
Збільшення користувацького тексту ─ значуща метрика, для оцінки якої порівнюють хештеги на початку і в кінці місяця.
-
ROI.
Метрика ROI заслужено вважається найбільш показовою і вагомою, тому що показує інвестиційну окупність, рентабельність вкладень, наочно демонструючи збитковість або прибутковість. Для її розрахунку застосовуються показники собівартості, кінцевого доходу і загальної суми інвестицій. Щомісячний контроль ROI дозволяє раціонально планувати інвестування, грамотно розподіляти кошти, а також отримувати максимальну віддачу всіх вкладень.
Ми розібрали десять метрик, наочно характеризують роботу СММ-фахівців.