SEO-копірайтинг минулих років зовсім не схожий на сучасний: читачі втомилися від контент-сміття і стали більш перебірливими, замовники хочуть “м’яса” та інфостилю, пошукові системи запускають нові алгоритми. Написати текст, що буде відповідати всім вимогам, вам допоможе покрокове керівництво для копірайтера. В ньому ми зібрали вимоги, актуальні в 2019 році, та загальні рекомендації по роботі з текстовим контентом.
Крок#0: вивчіть ТЗ
В технічному завданні замовник вказує свої вимоги до тексту. Чим ретельніше копірайтер слідує ТЗ, тим менше питань буде до його роботи.
Мінімальна інформація, яка повинна міститись в технічному завданні:
- Посилання на сайт або сторінку, для якої потрібно написати текст. Перед тим, як приступити до роботи, вивчіть сайт замовника. Це допоможе, якщо в ТЗ не вказані вимоги щодо стилістики статті та нема інформації про товар, компанію або послуги, що вона надає.
- Список ключових запитів та вимоги щодо їх входження. Обов’язково використовуйте високочастотний ключовик в першому абзаці статті. Якщо вказано пряме входження, це означає, що ключову фразу не можна відмінювати. Запити потрібно вписувати органічно, рівномірно розподіляючи їх по тексту, та слідкувати за тим, щоб не було переспаму. Оптимальне співвідношення – 1 ключова фраза на 500 символів.
- Технічні вимоги. В ТЗ копірайтеру вказуються вимоги до унікальності, тошноти тексту, заспамленості, водності. Всі ці дані можна перевірити за допомогою сервісу text.ru. Використовуйте для статті інформацію з кількох джерел, змінюйте слова, які часто повторюються, на синоніми, намагайтеся писати цікаво і зі змістом, тоді ці параметри будуть в нормі.
Це обов’язковий мінімум, який повинен бути в завданні копірайтеру. Якщо хоча б один пункт відсутній, наприклад, не вказано кількість входження ключових фраз або нема посилання на сайт, обов’язково уточніть цю інформацію.
в ТЗ можуть міститись також інші вимоги: яке питання треба обов’язково висвітити в статті, чого слід уникати, хто є цільовою аудиторією і т.д. Бувають і більш специфічні завдання, наприклад, використання LSI-запитів.
На хвилі LSI-копірайтингу
Абревіатура LSI розшифровується як латентне (приховане) семантичне індексування. Це копірайтинг з використанням додаткових запитів, котрі допомагають пошуковим системам оцінити релевантність сторінки у відношенні до запиту користувача.
Наприклад, людина вводить в пошук “підібрати ключ”. Цей запит буде зустрічатись в статті про дверні замки і в тексті про підбір ключа активації для програмного забезпечення. Тоді пошукові боти аналізують так зване латентне ядро. Якщо в тексті зустрічаються слова “замок”, “двері”, “личинка”, “зліпок”, значить, мова йде про замок для дверей. LSI-запити “активація”, “активатор”, “windows” вказують на статтю про програмне забезпечення.
Деколи в ТЗ копірайтеру вже прописані додаткові слова, які потрібно використовувати по тексту. Якщо слів нема, але є вимога написати статтю з LSI-запитами, їх неважко підібрати самостійно. Найпростіший спосіб – використовувати підказки пошукових систем.
Можна використовувати спеціальні сервіси, наприклад, Google Keyword Planner, Pixel Tools або Megaindex. Вам доведеться пройти реєстрацію та ввести вихідні дані, що займе трохи більше часу, ніж використанні підказок ПС. Але результат того вартий: ви отримаєте додаткові тематичні слова і зможете підвищити популярність свого тексту.
Використовуйте тематичні слова в підзаголовках та списках, розподіляйте їх по тексті, висвітлюйте питання, пов’язані з ними, і пошукові системи віддадуть вашим статтям кращі позиції.
Після вивчення ТЗ переходимо безпосередньо до роботи над текстом.
Крок#1: зберіть інформацію та складіть план статті
Щоб написати текст, який сподобається і читачам, і замовнику, і пошуковим ботам, спершу продумайте план. Для цього:
- Вивчіть ключові запити. Дивлячись на них, подумайте, які теми ви будете висвітлювати в статті та на які розділи її можна розбити. Наприклад, потрібно написати текст про освіту в Чехії. Дивимось на список ключових фраз:
- Поставте себе на місце читача. Подумайте, якби вас цікавила освіта в Чехії, що ви хотіли би прочитати в статті? Скоріше за все, це умови, необхідні документи, вартість, питання стосовно проживання. Про це і пишіть.
- Подивіться, про що пишуть інші. Якщо не можете нічого придумати, йдіть до конкурентів і дивіться, як у них. Не копіюйте, а аналізуйте, приймайте до відома і робіть краще.
Коли є приблизний план статті, шукайте інформацію по кожному пункту. Наприклад, потрібно написати про вартість освіти в Європі.
Погано: “Вартість освіти в Європі може бути різною”.
Добре: написати про ціну самої освіти, проживання, оформлення студентської візи, про мінімальну суму на харчування та додаткові витрати. Цю інформацію ви знайдете на форумах, в тематичних спільнотах, на сайтах туристичних агенцій.
Для статті скористуйтесь різними джерелами. І пам’ятайте, що не всій інформації в інтернеті можна вірити. Обов’язково перевіряйте на достовірність такі дані:
- імена, прізвища та посади людей;
- географічні назви і факти;
- дати;
- інформацію про контакти;
- цитати (чи не вирвані вони з контексту, чи вірно вказаний автор і т.д.);
- спірні заяви (підтверджуйте посилання на джерела, уникайте суб’єктивної думки);
- маловідомі терміни.
Крок#2: пропишіть метадані
Метадані – це інформація про сторінку сайту. Окрім самої статті, копірайтер повинен скласти title, description і виписати keywords.
Title – заголовок сторінки
До нього в першу чергу звертаються пошукові системи, аби визначити, наскільки сторінка сайту відповідає запиту користувача. Самі користувачі бачать заголовок в результаті видачі. Вимоги до складання title:
- В початок заголовку сторінки вписуйте найбільш “жирний” високочастотний запит./li>
- Довжина title – до 70 символів з пробілами.
- Заголовок повинен бути читабельним, коротко і ємко відображати зміст сторінки.
- Коли складаєте title, намагайтеся зробити його привабливим для користувача, по можливості опишіть вигоди відвідування сайту. В основному саме по заголовку сторінки користувачі приймають рішення клікати на посилання чи ні.
Зверніть увагу: в першому заголовку використовується словосполучення “секретні кейси”, це інтригує. Рука так і тягнеться клікнути на посилання, щоб дізнатись про ці секрети детальніше.
Description – опис сторінки
Description, на відміну від заголовка сторінки, не приймає участі у просуванні, але є важливим для формування сніпета.
Як скласти description:
- Коротко опишіть зміст сторінки. Як і у випадку з title, намагайтесь зацікавити користувача: опишіть вигоди (безкоштовна доставка, знижки і т.д.), використовуйте заклик до дії (замовте, дізнайтесь, оберіть).
- ВВписуйте ключові слова в description. В результатах видачі вони будуть виділятися жирним шрифтом.
- Намагайтесь, аби розмір опису не перевищував 160 символів.
Keywords – ключові слова
До keywords нема особливих вимог. Просто випишіть основні слова з ключових фраз, комами не розділяйте. Приклад:
Крок#3: структуруйте і оформіть текст
Розбивайте статтю за змістом на блоки, відділяйте абзаци рядком, використовуйте списки, підзаголовки, ілюстрації, таблиці. Розглянемо ці елементи детальніше.
Заголовок та підзаголовки
Назва статті – це заголовок першого рівня, він поміщується в тег <h1></h1>. Пошукові системи враховують назву в видачі, тому в ній обов’язково повинна бути ключова фраза. До розміру заголовку нема конкретних вимог, але занадто довгих та громіздких намагайтесь уникати.
Головне правило: з назви повинно бути зрозуміло, про що піде мова у статті. Вдалі заголовки виходять із цифрами (“10 способів почистити праску”, “Як купити авто і зекономити 50 000 рублів” і т. д.).
Підзаголовки – це назви смислових блоків. Вони повинні бути короткими та ємними, тут також рекомендується вписувати ключові фрази або LSI-запити.
Коли розбиваєте статтю на блоки, орієнтуйтесь на те, щоб читач міг з одного погляду на текст оцінити, чи є тут потрібна йому інформація та де її шукати.
Списки
В web-статтях обов’язково повинен бути хоча б один маркований або нумерований список. Найбільш розповсюджена помилка копірайтерів при його складанні – неправильна розстановка розділових знаків та великих літер. Запам’ятайте: якщо попередній пункт списку закінчується крапкою з комою, наступний повинен починатися з маленької літери. Якщо крапкою – з великої.
Таблиці
Якщо, наприклад, ви порівнюєте в тексті декілька товарів, зробіть зведену таблицю. В самій статті можна детально розписати кожен пункт, а таблиця покаже результат вашого порівняння наочно.
Ілюстрації
Погодьтеся, зображення частіше за все більш красномовні, ніж слова. Доповнюючи свою статтю ілюстраціями, ви зробите її більш привабливою та цікавою для читача.
Якщо ви використовуєте зображення в тексті, не забудьте прописати для них атрибути alt и title. Alt – це назва зображення. Ми бачимо її, коли наводимо на зображення курсор. Робіть alt простим і коротким.
Title зображення – це підпис. Він може описувати ілюстрацію і навіть бути її продовженням.
Пошукові системи люблять добре структуровані статті та віддають їм найбільш високі позиції в списку видачі. Люблять їх і читачі. Коли текст розбито на смислові блоки, а не написаний суцільним полотном, легше визначити, чи є в ньому корисна інформація і де саме можна шукати її по тексту.
Крок#4: слідкуйте за якістю
Є декілька простих рекомендацій, як зробити текст якісним.
- Не лийте воду. Вода – це пусті слова, текст, який не несе жодного змісту, коли, наприклад, в статті про монтаж утеплювача на кілька абзаців розписана історія його винайдення. Це не потрібно, втомлює та показує вас поганим автором. Пишіть для читача.
- Уникайте очевидності. “Ні для кого не секрет, що взимку потрібно носити шапку”. Якщо це ні для кого не секрет, то навіщо про це писати?
- Пишіть просто. Розповсюджена проблема починаючих копірайтерів – бажання продемонструвати через статтю свої розумові здібності та ерудицію.Але повірте, інтернет-користувач не буде захоплюватися вашою розумною фразою: йому всього лише потрібно отримати відповідь на своє питання. Чим простіше і доступніше ви викладаєте матеріал, тим більше вдячних читачів збере ваша стаття.
- Не підлещуйтеся. Підлаштування під цільову аудиторію – це добре, але тільки тоді, коли це не доходить до крайнощів. Якщо ваша ЦА – молоді мами, це не означає, що всі слова потрібно писати у зменшувально-пестливій формі. Якщо молодь – не треба використовувати сленг та намагатись виглядати як підліток. Просто будьте собою.
- Намагайтеся щоб ваші статті були корисними. В інтернет-просторі і так багато сміття, давайте вже зупинимо цю лавину.
За допомогою сервісу glvrd.ru можна перевірити стилістику свого тексті, виявити канцеляризми та інші непотрібні, пусті слова. Якщо хочете стати хорошим автором та писати цікаві статті, рекомендуємо вам прочитати:
- “Слово живе і мертве”, Нора Галь;
- “50 прикладів письма”, Рой Пітер Кларк
- “Пиши, скорочуй”, Максим Іл’яхов і Людмила Саричева.
Крок#5: перевірте і вичитайте текст
Аби в статті не було орфографічних і пунктуаційних помилок, рекомендуємо перевірити її за допомогою Word’а або сервісів “Орфограммка”, “Language Tool”, “Online Orfo”. І обов’язково вичитайте готовий текст. Краще за все робити це не одразу і вичитувати вголос. Так ви почуєте “мелодику” тексту, заміните повтори та смислові помилки.
На цьому все. Слідуйте цим простим рекомендаціям, щоб написати хороший текст, і пам’ятайте, контент – is the king.
Успіхів!